Jobs

Careers

At Lambo Laboratories

Looking for an exciting job at an innovative fast-growing company in the pharmaceutical sector? Then we Lambo Laboratories might be something for you.

As a family business, we attach great importance to the well-being and personal development of all our employees. Job satisfaction is the key word for us. You will end up in a close-knit TEAM with great colleagues and a pleasant working atmosphere. Variety of tasks, challenges and tailor-made career development opportunities are central. 

Lambo Laboratories was recently established in the Den Hoek industrial park in Wijnegem, which is easily accessible by both private and public transport

2021_LAMBO_joke04

Joke Jorens

HR Specialist

office@labo-lambo.be

Join us

If you have interest in joining our team, please contact our HR specialist.

currently we are hiring

Wij zijn Lambo Laboratories:

 Lambo Laboratories NV is een familiebedrijf, opgericht in 1865 door de familie Leonard. Ondertussen staat de vijfde generatie aan het roer van de onderneming. Lambo is een KMO pur sang, wereldleider in onze nichemarkt, namelijk het produceren van soft gels, zowel farmaceutische als voedingssupplementen. Onze export is wereldwijd.

Sinds juli 2014 zijn wij gevestigd in een state of the art bedrijfsgebouw (8000m²), in een CO² neutraal industrieterrein te Wijnegem.

Eveneens werden wij in oktober 2014 verkozen tot KMO Laureaat UNIZO van de provincie Antwerpen en werden we in 2022 genomineerd voor de Leeuw van de Export.


De Functie van verantwoordelijke aankoop

Als verantwoordelijke aankoop draag je de verantwoordelijkheid over ons volledige aankoopbeheer. Je werkt nauw samen met onze productieplanner, onze productiesupervisoren, onze kwaliteitsdienst en onze logistiek verantwoordelijke om de aankoop van alle goederen die gerelateerd zijn aan ons productieproces correct en tijdig te doen. Dit is niet alleen het onderhandelen van goede prijzen, het zoeken van nieuwe grondstoffen en het onderzoeken van de kwaliteit van de leverancier, maar ook een goede opvolging van de bestelde goederen en de daar bijhorende levertermijnen.

 

Een goede communicatie met alle betrokken partijen is hiervoor cruciaal en een belangrijk deel van jouw verantwoordelijkheid. Je schrikt er dan ook niet van terug om de nodige systemen up to date te houden en goed en duidelijk te communiceren.

 

Wij zijn een bedrijf dat zowel in de voedings- als in de farmaceutische sector werkt, wat maakt dat het beheer van de nodige administratie ook een groot deel van je verantwoordelijkheid is. Elke levering moet voorzien zijn van alle noodzakelijke certificaten en samen met onze kwaliteitsdienst volg je dit nauw op. Het is bij dit alles heel belangrijk dat je zelfstandig kan werken en niet bang bent om te communiceren, door te spreken en te onderhandelen. 

Dat alles maakt van jou een onmisbare schakel in ons bedrijf.   

 

Speerpunten in je functie:

  • Zeer sterk communicatief en administratief zijn
  • Proactief samen werken met onze productieafdeling en onze kwaliteitsafdeling
  • Sterk samenwerken met het team om doelstellingen te behalen

 

 WIE BEN JIJ?

Om in deze functie succesvol te zijn ben je een zelfstandige werker en hou je van berekenen, onderhandelen, samenwerken en opvolgen. Je bijt je in iets vast en je laat niet los. Je bent communicatief vaardig en streeft naar lange termijn relaties met leveranciers. Je schrikt niet terug van een moeilijke markt en je werkt steeds met een streven naar stabiliteit.


Je hebt:

  • Tenminste 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Affiniteit met werken in een productiebedrijf, bij voorkeur in de food sector.
  • Beheersing van de Engelse taal

Om deze functie goed te vervullen beschik je in ruime mate over de volgende competenties: vaardig in het onderhandelen, planner, organisatorisch sterk, zelfstandig, accuraat en je krijgt en houdt gemakkelijk een helicopterview.

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris en alles wat je nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.
  • Fietsleasing en hospitalistieverzekering
  • Een top team van gemotiveerde collega’s
  • Een boeiende functie in een sterk groeiend familiebedrijf dat al meer dan 150 jaar bestaat en dat actief is in een nog boeiendere niche markt.

Interesse?
Solliciteer dan direct op volgend email adres: office@labo-lambo.be of neem telefonisch contact met ons op.

Als technieker kom je terecht in ons technische team, onder leiding van onze technisch supervisor. Wij werken in een ploegensysteem om zoveel mogelijk technische ondersteuning te kunnen geven in functie van onze productie afdeling. 

Samen met het team zorg je voor het installeren, onderhouden en herstellen van ons machinepark & de gebouwen volgens de werkplanning en werkorganisatie zoals vastgelegd door onze Technical Supervisor. Je neemt onder supervisie deel aan de technische ondersteuning binnen alle afdelingen : elektriciteit – mechanica – uitrusting van gebouwen – HVAC – automatisatie.  

Ook het onderhouden van onze werkplaats & materialen is een prioriteit, zodanig dat deze steeds in goede staat ter beschikking zijn. Je helpt in het toepassen van ons afvalbeleid en proces. Tenslotte is ook het toepassen van orde, netheid en veiligheid op de werkvloer, werkplaats en alle werkomstandigheden een zeer belangrijk onderdeel van je werk. Je past ook de ERP/maintenance Software toe. 

Je bent in het bezit van een bachelor diploma Electromechanica, of gelijkwaardig door ervaring. Bij voorkeur heb je ervaring of een specialisatie in procesautomatisatie.  

Je komt terecht in een voltijdse functie in een dynamische, innoverende en sterk groeiende familiale KMO. Wij werken in een 40-uren met 12 betaalde ADV dagen per jaar. Je Maandloon is in overleg, in overeenstemming met je relevante ervaring en aangevuld met maaltijdcheques.  

Als medewerker van onze dienst naverwerking neem je de aangeleverde en goedgekeurde capsules van de sorteerafdeling in ontvangst en laat de gewenste verpakkingsmaterialen aanleveren door het magazijn. Je leert werken met onze Vision Key Technology machines en het Visomat triage toestel om onze capsules te inspecteren en te verpakken. Het correct invullen van de productiedocumenten is hiervoor onmisbaar.  

Je oefent controles uit op de verpakte hoeveelheden. Vervolgens verzorg je het dichten van de verpakkingen op de vooropgestelde wijze, plaatst ze in kartonnen dozen en sluit ze af. Je verzorgt een correcte labeling. Verpakte loten worden door jou overhandigd aan de magazijnier voor verdere verpakking en verscheping, begeleid van de correcte documenten. Je bent tevens verantwoordelijk voor line clearance en het onderhouden van de machines waarmee jij werkt.  

Wij zoeken voor deze functie iemand met minimaal enkele jaren werkervaring in een productie omgeving, die werkt met een goede teamspirit en onze collegiale groepssfeer even belangrijk vindt dan wij. Je bent ook vertrouwd met een basis aan administratie en je bent kwaliteitsbewust. Kennis HACCP en GMP is een pluspunt. 

Je komt terecht in een voltijdse functie in een dynamische, innoverende en sterk groeiende familiale KMO. Wij werken in een 40-uren week met 12 betaalde ADV dagen per jaar. Je maandloon is in overleg, in overeenstemming met je relevante ervaring en aangevuld met maaltijdcheques. We werken in een 4 ploegensysteem met een vroege ploeg, dagploeg, late ploeg en nachtploeg.  

Om onze groei en toekomstvisie te ondersteunen en te verzekeren zijn wij op zoek naar een Operator Rotary Die M/V. Hij of zij zal ons team versterken en de toekomst van ons bedrijf mee verder uitbouwen.

  • Als operator Rotary Die maak je deel uit van het productieteam Rotary Die en je taken kunnen onder de volgende domeinen opgesplitst worden
  • je staat in voor de bediening van 1 productiemachine en neemt bij breaks en pauzes een extra machine over van je collega
  • je zorgt voor een vlekkeloze productie zonder stilstanden of verliezen
  • je stelt de machine zelf in, staat ook in voor de opbouw en afbouw bij het begin en einde van de productierun (dagelijks), change-overs worden ook door jou uitgevoerd
  • kleine herstellingen, onderhoud en reinigen van de machine worden steeds door jou uitgevoerd
  • je zorgt voor een correcte administratieve verwerking van de productiefiches van jouw machine.
  • je staat in voor een nette, veilige en ordelijke werkomgeving
  • je rapporteert alle afwijkingen aan je leidinggevende


Wij zoeken iemand die over een diploma beschikt binnen het domein van de algemene techniek of gelijkwaardig door ervaring als operator in een productieomgeving. Bij voorkeur heb je minimaal een paar jaar ervaring als operator binnen een productieomgeving van voedingsmiddelen. Je hebt een goede kennis van productie- en reinigingsprocessen, HACCP en GMP. Je Nederlands is zeer goed. Je kan zelfstandig werken en bent zeer kwaliteitsbewust.


Je komt terecht in een voltijdse functie in een dynamische, innoverende en sterk groeiende familiale KMO. Wij werken in een 40-uren week met 12 betaalde ADV dagen per jaar. Je Maandloon is in overleg, in overeenstemming met je relevante ervaring en aangevuld met maaltijdcheques. We werken in een 4 ploegensysteem met een vroege ploeg, dagploeg, late ploeg en nachtploeg.

Het omhulsel van onze soft gel capsules wordt gemaakt van gelatine, de inhoud van onze capsules wordt gemaakt op maat van onze klanten. Deze voorbereiding van onze productie wordt op een aparte afdeling gemaakt, de afdeling premix.

Als operator op deze afdeling ben je verantwoordelijk voor de organisatie van het voorbereidingsproces conform de opdrachten van de supervisor premix. Dit wil zeggen dat je de taken uitvoert op basis van de gemaakte planning. Je maakt de mengingen en de gelatine aan en voert de procedures en administratie correct uit. Samen met de IPC medewerkers zorg je voor het waarborgen van de kwaliteit van de mengingen en de gelatine. Tenslotte neem je deel aan het onderhoud van lokalen, ketels en algemene kuiswerkzaamheden.

Daarbij pas je het afvalbeleid en –proces nauwkeurig toe, conform de wetgeving. Hiertoe behoort de groepage van afvalstromen rechtstreeks verbonden aan de productie van de mengingen en de gelatine en het vermalen van non-conform geproduceerde capsules. Je informeert eveneens nieuwe werknemers over het afvalbeleid binnen de onderneming.

Profiel

– je hebt een goede kennis van excel en daarnaast voldoende kennis van PC in het algemeen.

– je spreekt, leest en schrijft goed Nederlands

– je kan nauwgezet en punctueel werken.

– je hebt een hands-on mentaliteit en kan goed in team werken

– orde en netheid toepassen in alle aspecten van je functie

– je bent communicatief

Aanbod:

  • Voltijds uurrooster : 40u/week + 12 onbetaalde ADV dagen per jaar
  • Werken in een drie ploegenstelsel: vroege, late en nachtploeg
  • 2 weken collectieve sluiting in juli en sluiting tijdens de kerst- en eindejaarsfeesten
  • Uurloon conform barema’s of volgens ervaring
  • Maaltijdcheques
  • hospitalisatieverzekering